Cél a hosszú távú együttműködés
2012.12.28. 16:45
Bangó László: Új színfolt és ismeretlen terület volt számunkra a rekreáció. Köszönet illeti az MVM Magyar Villamos Mûvek Zrt.- t, hogy támogatta a kezelések anyagi és tárgyi feltételeinek biztosítását. Emellett kiemelten kezeljük a személyre szóló szolgáltatások nyújtását és örömmel mondhatom, hogy a legmegfelelõbb szakembereket találtuk meg hozzá.
Bangó Lászlóval, a balatongyöröki Hotel Panoráma ügyvezető igazgatójával beszélgetünk egy új lehetőségről.
– A villamosenergia-iparágban működő Egymásért-Együtt Alapítvány nemrég megállapodást kötött a Hotel Panorámával. Bangó Úr! Milyen körülmények között jött ez létre, és hogyan értékeli?
– Az együttműködési megállapodás előzményei 2011-ig nyúlnak vissza. A tulajdonos, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. vezetése engedélyezett egy olyan plusz beruházást, amivel fizioterápiás kezeléseket, gyógytornát, gyógymasszázst és elektroterápiás kezeléseket tudunk nyújtani. Ehhez a tárgyi feltételeket úgy tudtuk megvalósítani, hogy a galérián levő helyiségeket erre „szabtuk át”, kialakítottunk négy kezelőhelyet és egy tornatermet. Ez szervesen csatlakozik az uszoda - wellness részleghez. A vendégek akár fürdőköpenyben járhatják végig a helyeket, külön folyosón érik el a szolgáltatásokat, kényelmesen, nyugodtan, saját időbeosztásuk szerint. A személyi feltételekről pedig a doktornő személyében találtunk kiváló szakembert, aki ezeknek a kezelési fajtáknak lelkes híve. Először járóbeteg ambuláns módszerrel dolgozunk, a szakorvos időpont-egyeztetéssel fogadja a pácienseket. A minimum kéthetes, vagy háromhetes kurzusoknál személyes órarendet alakít ki mindenki számára. Amikor az alapítvány részére bemutattuk a már meglévő rehabilitációs, prevenciós kezeléseket és a körülményeket, úgy döntött a kuratórium, csatlakozik hozzánk. 2012 elején együttműködés formájában papírra vetettük a célokat és szándékokat, így ebben az évben már az Egymásért- Együtt Alapítvány által is érkeztek kezelésekre vendégek. Orvosi vizsgálattal érkeznek, a doktornő átnézi ezeket és személyre szabott ajánlást tesz. A szakszemélyzet biztosítja, hogy a feltételekhez és igényekhez megfelelően, gördülékenyen menjenek a kezelések. Távozáskor kíváncsiak vagyunk a benyomásokra, az elégedettségre. Mit emelnek ki pozitívumként, mit lehetne javítani ebben-abban. Már találtunk olyan szolgáltatásokat, amelyekkel kibővíthetjük a meglévő kezeléseket.
– Ugyan még frissek az alapítványtól érkezők jelzései, hogyan látja, az eddig beutaltak és az alapítvány által érkezők kezelései között megvan az összhang?
– Általában érkezéskor mindenképpen tájékoztatjuk a vendégeket a lehetőségekről, távozáskor pedig megkérdezzük benyomásaikat. Ez azért fontos, hogy a beutalt szemszögéből lássuk, mely dolgokon kell és lehet finomítani, jobbítani. Elégedettek a kezelésekkel, az ellátás félpanziós számukra, az is megfelelő. Felvetésként adódott, hogy milyen programokat lehet találni Balatongyörökön. Ez ugye kis település, és őszbe fordulva már hamar sötétedik, vízpartra nem lehet menni. Keressük a lehetőségeket, programokat itt és a közeli településeken is. Kis utakat tervezünk szervezni a jövőben, remélhetőleg már 2013-tól sikerül a megállapodásban is rögzíteni ezeket. A kezelések a doktornő és a szakszemélyzet feladata, nem hallottam még ezzel kapcsolatban panaszt. A személyre szabottság fontos, amit korábban gyakran sulykoltam a személyzet felé, de már tudják, hogy ez nem futószalag, mindenkire annyi időt szánunk és áldozunk, amennyit igényel. Érezze vendégünk, két-három hét után javult az állapota és közérzete, - s szívesen jön vissza a későbbiekben is.
– A régi üdültetési forma a múlté. Hosszú út vezetett addig, míg ilyen, modern és megfelelő, széleskörű szolgáltatást nyújt a Hotel Panoráma. Mire kell azoknak figyelni, akik ide érkeznek?
– Három nap nem elég, két-három hét szükséges ahhoz, hogy „megújuljanak” az ide érkezők, bármilyen itt kezelt problémával küzdjenek is. Ha csak abból indulnak ki, hogy senkinek nincs kellő ideje, ez a néhányszor hét nap segít és megvalósítja azt is, hogy ki tudjuk kapcsolni őket a mindennapi hajtásból, idegeskedésből. Ha ehhez hozzátársítunk külön olyan kezeléseket, amelyek más-más testterületre adnak gyógyírt, már plusz rehabilitációt valósítunk meg szakember által. Az itt eltöltött idő úgy marad meg a vendégekben, hogy jól érezte magát, ellazult, kikapcsolódott és fájdalmai is enyhültek. Balatongyörök kis település, csend és nyugalom jellemzi, ami szintén sokat jelent. Az ősz gyönyörű, helyben is sokat ad. Aki pedig úgy érzi, még többre vágyik, akár Keszthelyre is, vagy Sümegre is ellátogathat segítségünkkel a közeljövőben. Mi kiemeljük a pácienseket, vendégeket a mindennapok malmából, kellemes kisugárzást biztosítunk. Ez a feladatunk voltaképp, mindent megadjunk ahhoz, hogy jól érezze magát. Sétáljon, meditáljon a teraszon a Balatont figyelve, gyönyörködjön a panorámában. Ez is már fél gyógyulást jelent.
– Az együttműködési megállapodást milyen időszakra kötötték?
– Az első vendégek 2012 szeptemberében érkeztek, bízunk abban, hogy hosszú távú együttműködés lesz. A jelenlegi az idei évre köttetett, de ahogy látjuk, kapcsolatunk a következőkben folytatódni fog. Bízunk benne és reméljük, még több alapítványi vendéget fogadhatunk a jövőben! Immár két éve a szobákban található kérdőív által érdeklődünk a vendégektől, általánosságban és a különböző szolgáltatásokkal kapcsolatban. Mivel és mennyire elégedettek, van-e olyan óhajuk, mely még nem található meg a palettán. Ha megoldható, igyekszünk ezeknek a kéréseknek eleget tenni. Próbáljuk leszűrni, mit tehetnénk jobbá, mely szolgáltatásokat látnának szívesen. Így jött elő, hogy főszezonban például jobban fókuszáljunk a gyermekes családokra, a gyermekek igényeire, a programokra. Ehhez csatlakoztattuk a játszótér építését, illetve a petanque pályát, ahol a játszó gyermekek mellett egyidejűleg a szülők is kellemesen eltölthetik az időt. Nagy sikere van, használják a vendégek. Bővítettük az animációt, a gyerek-játszószobába frissítjük a játékkészletet folyamatosan, a jövőre nézve pedig tervezzük a vízi-programokat is. Ezek a kérdőívek remek visszajelzések, az esetleges problémákat is azonnal jelezni tudják felénk. Voltak olyan kérések, melyek a szúnyogokra vonatkoztak - hát, a Balaton mellett bizony időnként előfordulnak ezek az élőlények… Egyéb nagyobb panasz nem volt még. Annak nagyon örülök, hogy a kollégák munkájával elégedettek a vendégeink, készségükkel, szakmai tudásukkal, odafigyelésükkel. Ez így van rendjén. Ebben a házban ez már elvárás volt '87-ben és jelenleg is, illetve az lesz 2013-ban és utána is. (E.)
|